Scenariusz zajęcia dla sześciolatków z udziałem rodziców. SCENARIUSZ ZAJĘCIA Z RODZICAMI
Grupa: 6 – latki Temat kompleksowy:-„ Już wiosna” Temat zajęcia: - Piękny świat motyli-chrońmy je wszystkie Cele: - pogłębienie wiadomości na temat życia na łące, etapów powstania(ewolucji) motyla i jego przydatności dla przyrody. - utrwalenie zintegrowanych treści z edukacji umysłowej i przyrodniczo-matematycznej, - wytworzenie radości z wykonywania prac plastycznych w towarzystwie rodziców, Forma pracy: z całą grupą Metoda: słowna, oglądowa, zadaniowa Pomoce: wiersz „ Łąka” , tamburyn, zagadka, płyta Vivaldi- „Cztery pory roku – wiosna”, cyfry, ilustracje owadów i wybranych kwiatów, paski krepiny, papier kolorowy, rolka po papierze toaletowym, klej, nożyczki.
PRZEBIEG:
1.Rysunek w kole wykonany z mamą lub tatą na dowolny temat. 2.Rozwiązywanie krzyżówki: • samodzielne odczytywanie i wpisywanie haseł wylosowanych przez chętne dzieci, • wspólne odczytanie pytania „Co nas dzisiaj czeka?” Odpowiedź „ DOBRA ZABAWA-rozwiązanie krzyżówki. 3.Słuchanie wiersza M. Buczkówny „Łąka” Na łąkę trzeba iść z rana, Kiedy jeszcze jest rosa- Cichutko przystanąć I słuchać. Jak brzęczy pszczoła, Jak bąk, a jak osa. Jak mała biedronka, Na łódce z listka płynie Po zielonym kołysaniu- A potem trzeba się pochylić Nad każdym kwiatem I zapytać, jak ma na imię.
3.Omówienie treści wiersza. 4. Rozwiązywanie zagadek: konik polny, osa, motyl, biedronka. 5. Zabawa ruchowa do muzyki Vivaldiego • dzieci dostają motylki w różnych kolorach, podczas trwania muzyki motylki- dzieci fruwają, w przerwach fruną do swoich mam o odpowiednich kolorach szarf (powtórzyć 3-4 razy) 4.Przeliczanie owadów i kwiatów -przypięcie kartonika z odpowiednią cyfrą. 5.Zebranie dzieci na dywanie • pokaz etapów powstania motyla- karty pracy –zaznacz kolejność ewolucji motyla za pomocą cyfr 1-6. • oglądanie różnych motyli; admirał, paź królowej, cytrynek itp…, a także motyla nocnego- ćma. • pogadanka na temat „ Czy motyle trzeba chronić?” 6.Zabawa ruchowa „Motyle” • każde dziecko dostaje motylka z różna ilością plamek od 1-10, rodzice dostają cyfry od 1-10, zadaniem dzieci jest dodanie do liczby plamek takiej cyfry aby za każdym razem wyszło 10 np. 7dziecka + 3 cyfra 3=10 Wymiana motylków między dziećmi ( powtórzyć 3-4 razy). 7.Rozwiązywanie zadań z tekstem • samodzielne odczytanie treści. • samodzielne ułożenie rozwiązania • ułożenie odpowiedzi 8.Praca indywidualna- karty pracy uzupełnij motylka odpowiednimi kolorami, rozwiązując przedstawione równania typu 2+3=, 8-2=. 9. Zabawa ruchowa z rodzicami i chusta animacyjną. • dzieci dostają motyle w kolorach chusty, na dźwięk tamburyna biegają na jedno uderzenie siadają na odpowiednim kolorze chusty trzymanej przez rodziców ( powtórzyć 3-4 razy) 10. Praca z rodzicami „Motyl” • wykonanie motyla z papieru kolorowego według własnego pomysłu dowolnie wybranych materiałów. 11.Zbieranie skrawków papierków do pustego pudła. 12. Odtańczenie tańca z rodzicami „Czary-mary”- pedagogika zabawy wyczarowanie cukierków z pudła w którym wcześniej były papierki. 13. Podziękowanie za udział w zajęciu.
Opracowała: Wioletta Kinicka
|